Storingen, werkzaamheden en oorzaken voor geen bereik bij Simpel
Simpel gebruikt het mobiele netwerk van Odido. Een supersnel en betrouwbaar netwerk. Toch kan het gebeuren dat je een
keer geen bereik hebt. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Op deze pagina
lees je hoe je de oorzaak achterhaalt. Zo weet je beter waar je aan toe bent.
Oorzaken voor geen of minder goed bereik
Er kunnen allerlei redenen zijn waarom je geen of minder goed bereik hebt. Waardoor je niet kunt bellen, de belkwaliteit minder goed is, je niet kunt internetten of het internet langzaam is. Hieronder staan meerdere mogelijke oorzaken van geen of minder goed bereik:
- Je bent op een drukke locatie waar ook veel andere mensen hun telefoon gebruiken. De zendmast in de buurt kan hierdoor tijdelijk overbelast zijn.
- Je rijdt in een voertuig op hoge snelheid, zoals een trein of auto. Je hebt geen of minder goed bereik omdat je telefoon snel moet schakelen tussen zendmasten. Hierdoor kun je tijdelijk geen of minder goed bereik hebben.
- Je bent in een gebouw dat zeer goed is geïsoleerd. Hierdoor heeft je telefoon geen of een minder goede verbinding met de zendmast.
Storing en werkzaamheden: ook een reden voor geen of minder goed bereik
Heb je geen of minder goed bereik en zijn de bovenstaande oorzaken voor jou niet van toepassing? Misschien is er een storing op het netwerk of zijn er werkzaamheden. Open hieronder de dekkingskaart en ga naar je locatie. Je ziet dan meteen of er storingen of werkzaamheden zijn. We geven hier ook meteen aan hoe lang dit nog duurt.
Wat als dat het ook niet is?
Zijn er ook geen storingen of werkzaamheden? Misschien ligt het dan aan je telefoon. Start hem opnieuw op. Je telefoon maakt dan opnieuw verbinding met het mobiele netwerk. Meestal lost dit het probleem op. Het zou ook kunnen dat je aan je Simpel Plafond zit. Heb je nog openstaande facturen? Mogelijk is dat ook een reden dat je geen bereik hebt. Check in Mijn Simpel of je nog openstaande facturen hebt. Zodra je deze betaalt, heb je weer bereik. Je leest hier meer over het oplossen van problemen met je netwerkverbinding.
Neem gerust contact met ons op
Geen bereik hebben is vervelend. Daarom staan we graag voor je klaar. Dan kunnen we samen kijken wat er aan de hand is. Neem daarom gerust contact met ons op. Op een manier die je zelf prettig vindt. Je kunt met ons bellen, maar bijvoorbeeld ook met ons chatten via WhatsApp. Aan jou de keuze.
Compensatie bij storingen
Soms heb je helaas last van een storing op het netwerk. Duurt deze in je woonplaats langer dan twaalf uur? Dan heb je recht op compensatie. Het compensatiebedrag hangt af van hoelang een storing duurt en wat je abonnementskosten zijn. In sommige gevallen heb je dan recht op compensatie.
Een storing tussen de 12 en 24 uur
Dan heb je recht op een bedrag gelijk aan de abonnementskosten die je voor één dag betaalt.
Een storing langer dan 24 uur
Dan krijg je voor iedere volgende periode van 24 uur ook de abonnementskosten van één dag terug.
Hoe maak je aanspraak op compensatie?
Dat is makkelijk: hier hoef je niets voor te doen! We rekenen de compensatie proactief door in je factuur. Dit laten we je ook weten. Daarnaast houden we je tijdens een storing zo goed mogelijk op de hoogte via onze website.
Is er geen sprake van een landelijke storing, maar heb je door een incident toch last van een storing? Bijvoorbeeld door een kapotte zendmast in je buurt? Neem dan contact met ons op. Dan gaan we dit meteen voor je onderzoeken.