Het antwoord is Simpel | Simpel

Overstappen naar Sim Only van Simpel

Ben je overtuigd van de voordelen van Sim Only van Simpel? Dan kun je makkelijk en snel overstappen naar een Sim Only abonnement bij ons. Met onze handige Overstapservice is dat zo gebeurd en neem je met nummerbehoud je vertrouwde nummer mee. Gratis en voor niks. Wel zo handig!

Wil je bij het overstappen naar Sim Only liever een nieuw telefoonnummer? No problemo! Je kunt bij het afsluiten gratis een nieuw nummer nemen.

Hoe werkt overstappen naar Sim Only met nummerbehoud?

Tijdens het afsluiten van je Sim Only abonnement kun je aangeven of je wel of niet je huidige telefoonnummer wilt meenemen. Kies je ervoor om je nummer mee te nemen? Dan regelen wij met je huidige provider de rest. Wij zeggen je huidige abonnement op. Daar hoef je zelf dus niet achteraan!

Ondertussen houden we je op de hoogte over de aanvraag van nummerbehoud voor je sim only. Zo hoor je het als eerste als de aanvraag is goedgekeurd, als er iets misgaat en wat we dan van je nodig hebben. Is de aanvraag goedgekeurd? Dan hoor je het meteen van ons. Je weet dan ook op welke dag je oude abonnement eindigt en je overstapt naar Sim Only van Simpel.

Dit moet je doen op de dag dat je overstapt naar Sim Only van Simpel

Is de dag aangebroken dat je abonnement bij ons begint? Joepie! Het overstappen is simpel. Zodra je geen bereik meer hebt via de simkaart van je huidige provider, kun je onze simkaart in je telefoon plaatsen. Je kunt dan meteen bellen, sms’en en internetten.

Goed om te weten: lukt dit niet? Start je telefoon even opnieuw op! Zo meld je je opnieuw aan op ons netwerk. Dit lost het probleem vaak op!

Je simkaart activeren

Stap je over op Sim Only met nummerbehoud? Dan hoef je je simkaart niet te activeren. Neem je een nieuw telefoonnummer? Dan moet je je simkaart activeren op Mijn Simpel. Daarvoor moet je een account aanmaken:

  • Ga naar mijn.simpel.nl.
  • Druk op ‘Ik heb nog geen account’.
  • Vul hier je e-mailadres en nieuwe telefoonnummer in.
  • Je ontvangt een link per e-mail om je gebruikersnaam en wachtwoord in te stellen.
  • Je kunt nu inloggen en je simkaart activeren via Mijn Simpel.

Tip: download meteen de Mijn Simpel app en log in met de zojuist ingestelde gebruikersnaam en wachtwoord. Zo kun je op je telefoon makkelijk je verbruik in de gaten houden!

Waarom kan ik niet bellen, sms’en en internetten na het overstappen?

Soms gaat er iets niet helemaal goed als je overstapt op je Sim Only abonnement bij ons. Vervelend! Krijg je nog geen verbinding met het netwerk via je nieuwe simkaart? Herstart dan je telefoon. Zo meld je de simkaart opnieuw aan op ons netwerk.

Lost ook dit het probleem niet op? Dan zijn er een paar dingen die je kunt doen: