Simkaart activeren: alles wat je moet weten
Yi-haa! Je nieuwe simkaart is binnen! Tijd om ’m als de
brandweer in je telefoon te plaatsen. Het kan zijn dat je je simkaart nog moet
activeren. Hoe en wanneer? Op deze pagina zit je goed!
Let op! Voor het activeren van je simkaart moet je in Nederland zijn.
Actuele informatie over het activeren van de simkaart
Het overstappen van je huidige aanbieder naar Simpel duurt op dit moment ongeveer 15 minuten.
Nieuw telefoonnummer? Zelf je simkaart activeren
Ben je nieuw bij ons en heb je zonder nummerbehoud een abonnement afgesloten? Dan moet je zelf je simkaart activeren. Dat doe je via Mijn Simpel. Heb je nog geen Mijn Simpel account? Dat is zo geregeld. Ga naar Mijn Simpel en klik op ‘Ik heb nog geen account’. Je kunt nu je e-mailadres en telefoonnummer invullen. Dan sturen we je een mailtje met daarin een link om een account aan te maken. Zodra je bent ingelogd op Mijn Simpel ga je naar ‘sim & instellingen’. Klik daar op ‘Activeren simkaart’ en doorloop de stappen. Daarna heb je zelf je simkaart geactiveerd en kun je mobiel bellen, sms’en en internetten.
Stap je over met nummerbehoud?
Stap je over naar een Sim Only abonnement van Simpel en neem je je huidige telefoonnummer mee? Goed nieuws! Je hoeft dan niet zelf je simkaart te activeren. Op de dag dat je telefoonnummer wordt overgezet, wordt je simkaart automatisch geactiveerd. Dit duurt ongeveer 15 minuten. Goed om te weten: het kan eventjes duren voor je kunt bellen, sms’en en internetten. Wij sms’en je zodra je telefoonnummer is overgezet. Heb je daarna problemen? Start dan je telefoon opnieuw op. Hij maakt dan opnieuw verbinding met het netwerk. Daarna ben je verbonden. Zo niet? Lees dan snel verder.
Waarom kan ik niet bellen, sms'en en internetten?
Soms kan het gebeuren dat je na het activeren van je simkaart toch geen bereik hebt. Dit kan meerdere redenen hebben. Het beste dat je eerst kunt doen? Je telefoon opnieuw opstarten. Ook daarna problemen? We hebben een handig stappenplan voor het oplossen van problemen met je netwerkverbinding. Ook is er onze Toestelhulp. Die helpt je met het controleren en handmatig en juist instellen van je telefoon. Kom je er toch niet uit? Onze toppers van de Klantenservice staan in de startblokken om je te helpen.