Het antwoord is Simpel | Simpel

Stappenplan

Netwerkonderzoek op jouw locatie

Om de oorzaak van een dekkingsprobleem te achterhalen hebben we informatie nodig die de netwerkspecialist gericht kan onderzoeken. Zorg er daarom voor je dat je deze informatie vast paraat hebt voordat je contact opneemt. We begrijpen dat je hier zo min mogelijk tijd aan wil besteden en zo snel mogelijk een oplossing wil. Als je alle informatie reeds voorbereid hebt kunnen we je sneller helpen, en hoef je maar één keer alles door te geven.

Simkaarttest

De belangrijkste test is het herstarten van je telefoon. Als dat het probleem niet verhelpt is het essentieel dat de simkaart in een ander toestel getest wordt. Hiermee kan je uitsluiten dat het probleem gerelateerd is aan je telefoon. Nog belangrijker is dat de simkaart door deze test opnieuw wordt aangemeld op het netwerk. Deze registratie kunnen we terugzien op het netwerk en vervolgens goed onderzoeken. Gebruik een simlockvrije telefoon voor de test en noteer het merk en type.

Voorbeelden

Voor het onderzoek heeft de specialist 3 data en tijdstippen nodig waarop je een slechte verbinding had of verbinding probeerde te maken. Deze voorbeelden mogen niet ouder zijn dan 24 uur. De reden hiervan is dat de specialist gericht naar deze verbinding moet kijken van toestel naar antenne. Je kunt je misschien voorstellen hoeveel contacten er dagelijks over het netwerk gaan. Om de belasting beperkt te houden kan je specifieke data maar tot een aantal dagen in het verleden terugvinden. Heb je bovenstaande informatie gereed? Neem dan contact met ons op, dan gaan we samen met jou op zoek naar de beste oplossing!