Problemen oplossen met de netwerkverbinding

Kun je opeens niet bellen met je telefoon? Of doet mobiel internet het niet? Op deze pagina lees je welke stappen je kunt uitvoeren als je geen netwerkverbinding hebt. Op die manier zorg je er zelf voor dat je weer bereik hebt.

Goed om te weten: Check eerst of er storingen zijn op het netwerk!

Slimme eerste stap: telefoon opnieuw opstarten

Het beste wat je kunt doen als je geen netwerkverbinding hebt? Je telefoon opnieuw opstarten! Hij maakt dan opnieuw verbinding met het mobiele netwerk. Vaak lost dit het probleem op en heb je daarna weer als vanouds bereik.

Mogelijke oorzaak: je simkaart is beschadigd

Heb je ook na opnieuw opstarten geen netwerkverbinding? Misschien is je simkaart beschadigd. In dat geval kan hij geen verbinding maken met ons netwerk. Je kunt dit testen door je simkaart in een andere telefoon te plaatsen. Werkt-ie ook dan niet? Grote kans dat je simkaart stuk is. Het beste kun je dan een nieuwe simkaart aanvragen via Mijn Simpel. Werkt de simkaart wel in de andere telefoon? Waarschijnlijk is er dan een probleem met je eigen telefoon. Neem in dat geval contact op met de fabrikant.

Mogelijke oorzaak: simkaart geblokkeerd vanwege betalingsachterstand

Het kan ook zijn dat je geen netwerkverbinding meer hebt omdat facturen te lang open staan. In dat geval is je simkaart geblokkeerd. Wil je weer bereik hebben? Betaal dan eerst de openstaande facturen. Dat kan via Mijn Simpel en de betaling voldoe je makkelijk en snel met iDEAL. Binnen een uur wordt je simkaart dan gedeblokkeerd.

Mogelijke oorzaak: Plafond bereikt

Ligt het niet aan je simkaart en loop je ook niet achter met betalingen? Er is nog een andere mogelijke oorzaak: je hebt je Plafond bereikt. Wanneer je het Simpel Plafond instelt op een bepaald bedrag, kun je na het bereiken daarvan geen extra kosten meer maken buiten je bundel. Je kunt dan bijvoorbeeld niet meer internetten, omdat je internetbundel op is en je voor een bepaald bedrag buiten-de-bundelkosten hebt gemaakt. Is je belbundel tegelijkertijd nog niet op? Dan kun je wel gewoon blijven bellen. Wil je wel weer kunnen internetten? Dan kun je het Plafond verwijderen of verhogen via Mijn Simpel.